Αυτογνωσία - 2ος χρόνος
μήνας 3
ΕΙΣΟΔΟΣ
(σημειώστε το password!)
***password: 585358***
Meeting ID: 826 6076 4007
επιβεβαίωνε καθημερινα την πρόθεση σου για μια καλύτερη ποιότητα ζωής
- ασχολήσου 20 λεπτά την ημέρα για την αυτογνωσία σου κάνοντας οτιδήποτε (μελετη/άσκηση/ανάλυση/διαλογισμο)
- κάνε το διαλογισμό του μαθήματος της εβδομάδας
- δες το επόμενο μάθημα του δεύτερου ετους / απάντα στις ερωτήσεις
Πρακτικές πρώτου έτους:
Αφιερώστε λίγο χρόνο καθημερινά (την ίδια ώρα αν είναι δυνατόν) και κάντε κάτι από τα παρακάτω:
1- Χαλάρωση σε μισή λαμπάδα
2- Αναπνοές: ισόχρονη / τριγωνική
3- ΟΙΚΙΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ Δες τη λίστα με τα συναισθήματα, επέλεξε ένα και θυμίσου πότε το έχεις νοιώσει. Συνέχισε με κάποιο άλλο.
4- Συναισθηματικό ημερολόγιο: 1. ερέθισμα (τι έγινε) / 2. συναίσθημα (τι ένοιωσα) / 3. πεποίθηση (τι σκέφτηκα που δημιούργησε το συναίσθημα) / 4. τι έκανα (πως αντέδρασα)
5- Εξερεύνηση μπλοκαρισμάτων στο σώμα, αναγνώριση και χαλάρωση
6- ΑΝΑΛΥΣΗ ΜΕ ΤΑ ΤΕΤΡΑΓΩΝΑ (ερέθισμα/συναίσθημα/πεποιθηση από λανθασμένα παιδικά συμπεράσματα-συναισθηματικά φορτισμένες εμπειρίες-εξελισσόμενο λογικό σύστημα-πνευματικές αλήθειες)/πως θα ήθελα να νοιώθω/ποια η επιθυμητή πεποίθηση
7- SEDONA: εντοπίζω το συναίσθημα, δέχομαι τον εαυτό μου που το έχει, αφήνω το συναίσθημα, εξερευνώ αν έχω αντιστάσεις να είμαι χωρίς το συναίσθημα, αν βάζω προϋποθέσεις, το αφήνω, το ξαναπαίρνω, το ξανά αφήνω…
8- Επαφή με το εσωτερικό παιδί (το συναντώ / μου λέει τις ανάγκες του / του λέω τις δικές μου / το αγκαλιάζω / μπαίνω στην αγκαλιά
9- EFT : εντοπίζω γεγονός-κατάσταση, συναίσθημα / βιώνω την ένταση του / κτυπάω στα σημεία βελονισμού βιώνοντας το συναίσθημα / ξαναβιώνω την ένταση του / επαναλαμβάνω αν χρειάζεται // ισορροπώ ημισφαίρια του εγκεφάλου με κυκλικό βλέμμα-τραγούδι-μέτρημα-τραγούδι.
10- Χορεύω 1. Ελεύθερα σαν να μη με κοιτάζει κανείς και όχι μηχανικά, 2. Με άλλον καθώς είμαι συνδεδεμένος
11- ΘΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΕΙΣ (Γενικές) Χωρίζω σελίδα στη μέση / γράφω αριστερά την επιθυμητή πεποίθηση / αφουγκράζομαι και γράφω δεξιά αυτό που αναδύεται, είτε θετικό είτε αρνητικό / συνεχίζω να γράφω δεξιά κάθε σκέψη / όταν δεν ρέουν άλλες σκέψεις ΞΑΝΑΓΡΑΦΩ αριστερά την πεποίθηση / ξανααφουγκράζομαι και ξαναγράφω δεξιά ότι σκέψη έρχεται.
12- ΘΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΕΙΣ (Προσωπικές) Κάνω την προηγούμενη άσκηση αλλά χρησιμοποιώντας μια πεποίθηση που προέρχεται από μια σκέψη που έχω γράψει δεξιά.
13- ΘΕΤΙΚΗ ΠΡΟΒΟΛΗ (σελ 161)
Αναπνοή (3-2-1 στο μέτωπο) / έλεγχος σώματος-χαλάρωση / μετράω από 10-1 / μπαίνω σε δικό μου χώρο ή στη φύση / Βρίσκω την αλήθεια μου / τη δηλώνω 3 φορές / στην οικογένεια μου / σε μεγαλύτερο κοινό, στο σύμπαν / βιώνω τον νέο μου εαυτό να ζει, να κινείται, να σκέφτεται, να φέρεται σύμφωνα με τη νέα μου πεποίθηση / σύμβολο / βιώνω το αίσθημα / επανερχόμενου με μέτρημα 1-5
ΕΠΑΝΕΛΑΒΕ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΓΙΑ 1 ΕΒΔΟΜΑΔΑ
ανακεφαλαιώση πρώτου έτους (για να ξέρουμε τις τεχνικές που θέλουμε να κατέχουμε)
εισαγωγη για το εντατικο
θεωρία πρώτου έτους
ερωτήσεις κατανοήσης πρώτου έτους
(δες ποιες δεν μπορείς να απαντήσεις / ειναι 3 σελίδες)
δεύτερο έτος
περιεχόμενα;
2.1 ΑΥΤΟΦΡΟΝΤΙΔΑ 2.2 Η ΧΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ
2.04 ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ «ΑΓΑΠΩ;
2.5 ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΕΜΠΟΔΙΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ
2.6 ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΠΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΜΑΣ
2.7 ΜΕΘΟΔΟΙ ΝΑ ΑΝΟΙΞΟΥΜΕ ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΜΑΣ
2.8 EFT και ΣΕΝΤΟΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ
2.9 ΕΚΦΡΑΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΜΑΣ
2.10 ΚΑΘΡΕΦΤΙΣΜΑΤΑ 2.11 ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ 2.13 ΚΒΑΝΤΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ 2.14 – Η ΘΕΤΙΚΗ ΠΡΟΒΟΛΗ
2.15 ΟΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΑΝ ΠΕΔΙΟ ΕΞΕΛΙΞΗΣ 2.16 ΑΛΛΗΛΟΕΞΑΡΤΗΣΗ - ΑΛΛΛΟΣΥΜΠΑΡAΣΤΑΣΗ 2.18 ΣΥΝΤΡΟΦΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ 2.19 ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΕΞΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ 2.21 ΕΡΩΤΙΚΗ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΗ – ΑΠΟΡΡΙΨΗ
μάθημα 12
Παίρνοντας την σκυτάλη από το 11ο μάθημα, συνεχίζουμε να καταλαβαίνουμε ότι δεν υπάρχει κάτι έξω από εμάς. Όλα είναι δική μας δημιουργία. Ακόμη και όταν ο άλλος μας συμπεριφέρεται με τον τρόπο που μας ενοχλεί είναι δική μας δημιουργία – επιλογή, επειδή κάτι έχουμε να μάθουμε. Ενώ στο προηγούμενο μάθημα μάθαμε ποιες όψεις του εαυτού μας καθρεφτίζονται στις συμπεριφορές του άλλου, σήμερα θα εμβαθύνουμε ώστε να δούμε τις πεποιθήσεις που έχουμε και οι οποίες μας κάνουν να συμπεριφερόμαστε με έναν συγκεκριμένο τρόπο.
Ερωτήσεις:
1) Τι γίνετε όταν παίζω ένα ρόλο (π.χ. του σωτήρα, του δάσκαλου, του θύματος, του ξερόλα, του ανεύθυνου κλπ.) και τι πρέπει να κάνω τότε;
2) Τι είπε ο Χένρι Φορντ στις αρχές του προηγούμενου αιώνα και ποια είναι η διαφορά μεταξύ παιδιών και μεγάλων ανθρώπων (και το οποίο έχει άμεση σχέση με τα λεγόμενα του Φορντ);
3) Κατονομάστε τουλάχιστον 3 πεποιθήσεις που μπορεί να υπάρχουν όταν δεν έχουμε καλή επικοινωνία με κάποιον άλλο;
Είναι το ένα από τα δύο μαθήματα που θα γίνουν επάνω στο θέμα των μαθημάτων της ζωής. Η βασική φιλοσοφία του μαθήματος είναι ότι σαν ψυχές στην εξέλιξη τα μαθήματα που παίρνουμε είναι τέλεια και υπάρχουν με σκοπό να 'προκαλέσουν' την εξέλιξη μας και να μας απελευθερώσουν κατ' επέκταση από ψυχικά μπλοκαρίσματα. Τα ερεθίσματα αυτά έρχονται μέσα από 4 βασικές μορφές . Σήμερα θα επικεντρωθούμε περισσότερο σε μια από αυτές, που είναι μέσα από τις ανθρώπινες σχέσεις και το καθρέφτισμα.
Ερωτήσεις:
1) Ποιες είναι οι 4 βασικές μορφές ερεθισμάτων για εξέλιξη που έχουμε στη ζωή μας; 2) Αναλύστε λίγο την καθεμία.
2) Αναφέρετε 3 μαθήματα που ενδέχεται να έχουμε να μάθουμε αντιμετωπίζοντας τις καταστάσεις της ζωής και τη διαφορά καθρεφτίσματος και προβολής.
3) Ποιοι είναι οι 4 παράγοντες που δημιουργούν την συμπαθητική δόνηση;
4) Γιατί είναι τόσο σημαντική η άσκηση στο τέλος του dvd και στη σελ.36 του βιβλίου;
Ανακαλύπτοντας το καθρέφτισμα
Η ζωή μας δίνει τα τέλεια ερεθίσματα για την εξέλιξή μας. Μας βοηθά να κάνουμε συνειδητοποιήσεις, να απελευθερωθούμε από φόβους, από προσκολλήσεις, ενοχές και λανθασμένες πεποιθήσεις.
Υπάρχουν 4 πεδία εξέλιξης/μαθημάτων, όπου δεχόμαστε τα διάφορα ερεθίσματα:
- Το πεδίο των σχέσεων
- Το πεδίο της σωματικής υγείας κ εμφάνισης
- Το πεδίο της εργασίας
- Τα απρόοπτα γεγονότα (ατυχήματα, φυσικές καταστροφές, ξαφνικοί θάνατοι, κ.ά.)
Το μάθημα είναι να μάθουμε να είμαστε καλά, ακόμα κι όταν τα πράγματα στους τέσσερις τομείς δεν είναι όπως θέλουμε (όπως νομίζουμε ότι χρειαζόμαστε να είναι). Άλλες φορές χρειάζεται να αλλάξουμε κάτι στον εαυτό μας ή στην εξωτερική πραγματικότητα με πιο δυναμικό τρόπο. Επίσης, χρειάζεται να δούμε με ποιο τρόπο έλκουμε το συγκεκριμένο ερέθισμα, να εντοπίσουμε μέσα μας αυτό που έλκει την κατάσταση και που στενοχωριέται μετά. Το γεγονός ότι στενοχωριέμαι με μια κατάσταση, την έλκει.
Όταν κάτι μας ενοχλεί είναι γιατί υπάρχει η συμπαθητική δόνηση ή καθρέφτισμα. Στο σημείο αυτό χρειάζεται να διαφοροποιήσουμε τις έννοιες καθέφτισμα και προβολή. Καθρέφτισμα είναι όταν κάτι μέσα μου (φόβος, προσκόλληση, ενοχή, παιδικό βίωμα, εσωτερική σύγκρουση) έλκει κάτι απ έξω. Λειτουργεί δονητικά, ώστε να έλξει απ έξω ερεθίσματα που θα με βοηθήσουν να δω αυτό το κομμάτι του εαυτού μου που καθρεφτίζεται για να το μεταμορφώσω. Προβολήείναι όταν βλέπω στους άλλους και στη ζωή αυτό που δεν υπάρχει. Προβάλλω επάνω στους άλλους συναισθήματα ή κίνητρα που δεν έχουν ή σε μία κατάσταση κινδύνους που δεν υπάρχουν. Διαστρεβλώνω έτσι την πραγματικότητα.
Παράγοντες που δημιουργούν τη συμπαθητική δόνηση:
- Το παρελθόν μου. Σκέψεις, λόγια, συναισθήματα και πράξεις από το παρελθόν έχουν αποτέλεσμα στο παρόν (κάρμα, όχι ως τιμωρία, νόμος αιτίας-αποτελέσματος).
- Οι παρούσες σκεπτομορφές, συμπεριφορές, πεποιθήσεις, συναισθήματα και ρόλοι που παίζουμε. Ο τωρινός τρόπος που σκέφτομαι και λειτουργώ.
- Οι επιλογές της ψυχής σχετικά με τα μαθήματα που έχει έρθει να μάθει (π.χ. αυτοπαραδοχή, εσωτερική δύναμη, συγχώρεση)
Επίσης, ο τρόπος που ερμηνεύω τα γεγονότα έλκει καταστάσεις.
Ακολουθεί το ερωτηματολόγιο για το καθρέφτισμα, γίνεται σχολιασμός των ερωτήσεων και δίνεται χρόνος για προσωπική εργασία πάνω σε συγκεκριμένες συμπεριφορές που μας ενοχλούν.
Τα ερεθίσματα που έχουμε στη ζωή μας είναι ακριβώς αυτά που χρειαζόμαστε για την εξέλιξή μας. Τα ερεθίσματα αυτά έρχονται με τέσσερις μορφές
- Μέσα από τις σχέσεις
- Μέσα από το σώμα(υγεία, εμφάνιση)
- Μέσα από το πεδίο της εργασίας
- Απρόοπτα γεγονότα
Όλα αποσκοπούν στο να πάρουμε τα μαθήματά μας
Καθρέφτισμα: Κάτι υπάρχει μέσα μου που έλκει ερεθίσματα που με ενοχλούν(συμπεριφορές, γεγονότα, καταστάσεις)
Παράγοντες:
- Κάρμα-παρελθόν
- Παρούσες σκεπτομορφές, συναισθήματα, πεποιθήσεις ,συμπεριφορές
- Τα μαθήματα που επιλέξαμε σαν ψυχές
Προβολή: Ο τρόπος που ερμηνεύω τις διάφορες συμπεριφορές
Ερωτήσεις για το καθρέφτισμα:
Τι υπάρχει μέσα μου? Πιθανότητες που λειτουργούν σαν συμπαθητική δόνηση:
- Έχω συμπεριφερθεί ποτέ προς αυτόν ή γενικά προς άλλους όπως αυτός?
- Τι φοβάμαι?
- Υπάρχει κάποιο μέρος του εαυτού μου που περιμένει να μου συμπεριφέρονται έτσι?
- Μήπως πιστεύω ότι αξίζω μία τέτοια συμπεριφορά?
- Υπάρχει κάποιο μέρος του εαυτού μου που νιώθει ή συμπεριφέρεται προς εμένα όπως αυτός?
- Υπάρχει ένα μέρος του εαυτού μου που θα ήθελε να συμπεριφέρεται κατά καιρούς σαν τον άλλον?
- Η συμπεριφορά αυτή μου θυμίζει κάτι από τα παιδικά μου χρόνια?
- Μήπως παίζω κάποιο ρόλο που έλκει τη συμπεριφορά του άλλου?
- Ποιες είναι οι ανάγκες ή οι προσκολλήσεις μου?
- Τι θα χάσω αν δεν έχω τη συμπεριφορά που θέλω από αυτό τον άνθρωπο?
- Έχω ενοχές, τύψεις ή ντροπή?
- Μήπως εγώ κρίνω ή απορρίπτω η μήπως έχω αρνητικότητα προς τον άνθρωπο αυτόν?
- Μήπως έχω εσωτερικές συγκρούσεις?
- Μήπως υπάρχουν συναισθήματα ή ανάγκες που δεν έχω εκφράσει αρκετά προς τον άνθρωπο αυτόν?
- Ποιο είναι το μάθημά μου εδώ?
- Τι χρειάζεται να αλλάξω για να βρω ευτυχία?
- Φανταστείτε ότι ο άλλος αλλάζει τελείως και συμπεριφέρεται ακριβώς όπως θέλετε. Πως νιώθετε τώρα?
Ερωτήσεις κατανόησης:
- Γιατί έλκουμε συμπεριφορές ανθρώπων ή καταστάσεις που μας ενοχλούν?
- Τι εννοούμε όταν λέμε ότι υπάρχει καθρέφτισμα σε αυτή τη σχέση?
- Ανέφερε τρεις πιθανότητες που λειτουργούν ως καθρέφτισμα σε μια σχέση
Ερωτήσεις εργασίας:
Επέλεξε κάποια συμπεριφορά κάποιων ανθρώπων που σε ενοχλεί
- Ποια τα συναισθήματα και οι πεποιθήσεις σου
- Τι υπάρχει μέσα σου σαν αιτία που έλκει αυτή τη συμπεριφορά?
Μάθημα 10, Αντιμετωπίζοντας την αρνητικότητα
Ο «αρνητικός» άνθρωπος έχει χάσει την αίσθηση της αξίας και της ασφάλειας του. Μπορεί να εκφράζει την αρνητικότητα του προς τα έξω (θυμός, επιθετικότητα, επίκριση, ανταγωνισμός) ή να τη στρέφει προς τα μέσα και να ακτινοβολεί μία δυστυχία στη ζωή του, παίρνοντας το ρόλο του θύματος και υπονομεύοντας την υγεία και την ευτυχία του.
Ο «αρνητικός» άνθρωπος δεν αποδέχεται, ούτε αγαπάει τον εαυτό του. Του λείπει η αίσθηση της αξίας του, η αυτοπαραδοχή και η αυτοπεποίθηση. Το πιο πιθανό είναι ότι έχει δυσάρεστα βιώματα στο παρελθόν, ότι έχει πληγωθεί και έχει υιοθετήσει αυτό τον τρόπο για να επιβιώσει και να προστατέψει τον εαυτό του συναισθηματικά. Ίσως οι γονείς του ή άλλα πρόσωπα κατά την παιδική ηλικία να λειτούργησαν ως πρότυπο μέσω αρνητικής και επιθετικής συμπεριφοράς. Το άτομο αυτό λοιπόν έχει προγραμματιστεί να λειτουργεί έτσι και σίγουρα αυτοί οι μηχανισμοί λειτουργίας δεν είναι συνειδητοί. Τα κύρια συναισθήματα που οδηγούν σε αρνητικότητα είναι ο φόβος και η ενοχή.
Όταν επηρεαζόμαστε από την αρνητικότητα των άλλων σημαίνει ότι μέσα μας κάτι δονείται στην ίδια συχνότητα (νόμος της συμπαθητικής δόνησης). Κάτι δηλαδή υπάρχει μέσα μας που συντονίζεται με τη συγκεκριμένη ποιότητα ή κατάσταση (φόβος, προσκόλληση, παιδικό βίωμα που κινητοποιείται, ενοχή, ρόλος που παίζω). Η συμπεριφορά του άλλου καθρεφτίζει κάτι δικό μου.
Χρειάζεται να δούμε τον άλλο ως ψυχή στην εξέλιξη και να δεχθούμε ότι μπορεί να αλλάξει, χωρίς να παγιώνουμε την άποψη μας για εκείνον, γιατί μ' αυτό τον τρόπο εμποδίζουμε την αλλαγή του. Να τον οραματιζόμαστε στο φως και να ευχόμαστε το καλύτερο για κείνον. Να εστιάζουμε στις θετικές και όχι στις αρνητικές του ιδιότητες που δικαιολογούν τα δικά μας συναισθήματα απόρριψης και το κλείσιμο της καρδιάς μας. Ο άνθρωπος αυτός είναι δάσκαλός μας και δεν είναι τυχαία στη ζωή μας. Είναι ένας καθρέφτης μας. Άλλα πιθανά μαθήματα είναι:
- Να μάθω τη συχώρεση
- Να μάθω να είμαι καλά ανεξάρτητα από τη στάση του
- Η αυτοπαραδοχή και η αύξηση της αυτοπεποίθησης
- Η αποδοχή της ευθύνης για την πραγματικότητα μας και η αποποίηση της ευθύνης για την πραγματικότητα του άλλου
- Ο σεβασμός του εαυτού μας και των άλλων
- Η αγάπη με πνευματική διάκριση
- Η υπέρβαση του φόβου της σύγκρουσης
- Η διαπραγμάτευση αναγκών, αποτελεσματική επικοινωνία
- Η ενδυνάμωση της ιδέας ότι ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΕΓΩ Ο ΣΤΟΧΟΣ
- Το να κρατάμε την ενέργεια σε υψηλά επίπεδα
- Να διακρίνουμε το θείο ον πίσω από την προσωπικότητα
- Να θυμόμαστε τα δικά μας ελαττώματα
μάθημα 09
Μάθημα 9: Εκφράζοντας την Αγάπη μας
Η αγάπη είναι η πιο ισχυρή δύναμη που συνδέει τους ανθρώπους, όμως η έκφρασή της δεν είναι πάντα τόσο απλή ή αυτονόητη. Το μάθημα αυτό εξετάζει τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να εκφράσουμε την αγάπη μας λεκτικά και μη-λεκτικά, καθώς και τη σημασία της συνέπειας ανάμεσα στα λόγια και στις πράξεις μας. Παράλληλα, μας βοηθά να κατανοήσουμε τις προκλήσεις και τα μαθήματα που προκύπτουν όταν η έκφραση της αγάπης δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες μας ή των άλλων.
Η Σημασία της Έκφρασης της Αγάπης
Η αγάπη πρέπει να εκφράζεται με συνέπεια, ώστε οι πράξεις και η στάση μας να επιβεβαιώνουν τα λόγια μας. Οι άνθρωποι έχουν διαφορετικούς τρόπους να εκφράζουν και να λαμβάνουν αγάπη, γεγονός που μπορεί να δημιουργήσει παρεξηγήσεις. Κάποιοι μπορεί να μην εκφράζουν την αγάπη τους όπως εμείς έχουμε ανάγκη, δίνοντάς μας έτσι την ευκαιρία να δουλέψουμε πάνω στην αυτοεκτίμηση και την ασφάλειά μας. Από την άλλη, όταν οι άλλοι ζητούν από εμάς τρόπους έκφρασης που μας δυσκολεύουν, έχουμε την ευκαιρία να ξεπεράσουμε εσωτερικά εμπόδια και φόβους.
Η αγάπη που νιώθουμε για τους άλλους, όπως και η αγάπη που λαμβάνουμε, δεν είναι πάντα αυτονόητη. Η αίσθηση της ανασφάλειας είναι κοινή: συχνά νιώθουμε ότι δεν αγαπιόμαστε αρκετά, ακόμα κι όταν αυτό δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι τόσο εμείς όσο και οι άλλοι αγαπάμε στο βαθμό που μας επιτρέπει η εξέλιξή μας.
Γιατί Δυσκολευόμαστε να Εκφράσουμε την Αγάπη μας
Υπάρχουν πολλοί λόγοι, συνήθως φόβοι, που μας εμποδίζουν να εκφράσουμε την αγάπη μας:
1. Ταύτιση της αγάπης με αδυναμία
Πολλοί πιστεύουν ότι η έκφραση αγάπης τους καθιστά ευάλωτους ή εξαρτημένους.
2. Φόβος απόρριψης
Η πιθανότητα να μην ανταποκριθεί ο άλλος μπορεί να μας αποθαρρύνει.
3. Φόβος απώλειας της αξίας μας
Φοβόμαστε ότι εκφράζοντας αγάπη θα χάσουμε τον αυτοσεβασμό ή τη δύναμή μας στη σχέση.
4. Αίσθηση ότι ο άλλος θα το εκμεταλλευτεί
Μπορεί να πιστεύουμε ότι η έκφραση της αγάπης θα χρησιμοποιηθεί εναντίον μας.
5. Έλλειψη εξοικείωσης
Αν δεν έχουμε διδαχθεί ή δει παραδείγματα αγάπης, μας φαίνεται ξένη ως πράξη.
6. Ανταγωνισμός στις σχέσεις
Η επιθυμία να «υπερισχύσουμε» μπορεί να μας εμποδίσει να δείξουμε αδυναμία μέσω της αγάπης.
7. Αμηχανία στην αποδοχή της αγάπης
Ορισμένοι νιώθουν άβολα όταν λαμβάνουν αγάπη, λόγω χαμηλής αυτοεκτίμησης.
Τρόποι Έκφρασης της Αγάπης
Η αγάπη εκφράζεται μέσα από:
• Λόγια: Λεκτικές δηλώσεις αγάπης, επαίνους, ευχαριστίες.
• Πράξεις: Φροντίδα, υποστήριξη, μικρές ή μεγάλες χειρονομίες που δείχνουν ενδιαφέρον.
Ένας σημαντικός ορισμός της αγάπης είναι:
"Σ' αγαπώ σημαίνει ότι σου δίνω την ελευθερία να βρεις την ευτυχία σου με τον τρόπο που σε οδηγεί η εσωτερική σου φωνή."
Τα Μαθήματα της Αγάπης
Όταν οι άλλοι δεν εκφράζουν την αγάπη τους όπως χρειαζόμαστε, καλούμαστε να μάθουμε:
• Να εκφράσουμε την ανάγκη μας: Να επικοινωνήσουμε με σεβασμό τι μας λείπει.
• Να υπερβούμε την ανάγκη: Να βιώσουμε εσωτερική πληρότητα και ασφάλεια χωρίς να εξαρτόμαστε από εξωτερική επιβεβαίωση.
Αντίστοιχα, όταν μας ζητείται να εκφράσουμε την αγάπη μας με τρόπο που μας δυσκολεύει, έχουμε την επιλογή:
• Να ξεπεράσουμε τους φόβους μας: Να απελευθερωθούμε από εσωτερικά εμπόδια και περιορισμούς.
• Να επικοινωνήσουμε τη δυσκολία μας: Να δείξουμε την αγάπη μας εξηγώντας γιατί δυσκολευόμαστε να κάνουμε αυτό που ζητείται.
Tips για Απελευθέρωση της Αγάπης
1. Απελευθέρωση από φόβους και προσκολλήσεις
Αναγνωρίστε ότι οι φόβοι σας δεν σας προστατεύουν αλλά σας περιορίζουν.
2. Απελευθέρωση από ενοχή
Μην αμφισβητείτε την αξία σας – είστε ήδη αρκετοί.
3. Συγχώρεση
Συγχωρήστε τον εαυτό σας και τους άλλους. Κάθε ασυγχώρητη πλευρά μας εμφανίζεται ξανά στη ζωή μας.
4. Απελευθέρωση από προσδοκίες
Η πραγματική αγάπη είναι ανιδιοτελής και δεν ζητά τίποτα σε αντάλλαγμα.
5. Αποδοχή χωρίς κρίση
Δείτε τους άλλους όπως είναι, χωρίς να προσπαθείτε να τους αλλάξετε.
6. Ανάληψη πλήρους ευθύνης
Αναγνωρίστε ότι η πραγματικότητά σας είναι αποτέλεσμα των επιλογών σας και ότι το ίδιο ισχύει για τους άλλους. Όλα συμβαίνουν για την εξέλιξή μας.
Συμπέρασμα
Η αγάπη είναι μια δυναμική διαδικασία που απαιτεί θάρρος, ευαισθησία και επίγνωση. Εκφράζοντας την αγάπη μας με συνέπεια και ξεπερνώντας τους φόβους μας, όχι μόνο ενισχύουμε τις σχέσεις μας αλλά και εξελισσόμαστε ως άνθρωποι. Η αληθινή αγάπη είναι ελευθερία, αποδοχή και ανιδιοτέλεια
Ερωτήσεις που μας ενθαρρύνουν να αναλογιστούμε τον τρόπο με τον οποίο σχετιζόμαστε με την αγάπη, τόσο προς τον εαυτό μας όσο και προς τους άλλους, ενώ παράλληλα ενισχύουν την αυτογνωσία μας.
1. Σχετικά με την έκφραση της αγάπης:
• Ποιοι τρόποι έκφρασης της αγάπης σου φαίνονται πιο φυσικοί και γιατί;
• Έχεις παρατηρήσει ποτέ ασυνέπεια ανάμεσα στα λόγια και τις πράξεις σου στην έκφραση της αγάπης;
• Πώς ανταποκρίνεσαι όταν η έκφραση της αγάπης ενός άλλου ατόμου δεν καλύπτει τις δικές σου ανάγκες;
2. Για τους φόβους που εμποδίζουν την αγάπη:
• Έχεις βιώσει φόβο απόρριψης ή απώλειας όταν προσπάθησες να εκφράσεις την αγάπη σου;
• Πιστεύεις ότι η έκφραση της αγάπης μπορεί να σε κάνει να νιώσεις ευάλωτος/η; Αν ναι, γιατί;
• Μπορείς να θυμηθείς μια στιγμή που ο φόβος σου εμπόδισε να δείξεις την αγάπη σου σε κάποιον;
3. Για τη λήψη της αγάπης:
• Πώς νιώθεις όταν λαμβάνεις αγάπη; Υπάρχει αμηχανία ή δυσκολία στην αποδοχή της;
• Πιστεύεις ότι η αυτοεκτίμησή σου επηρεάζει την ικανότητά σου να νιώθεις ότι αγαπιέσαι;
• Πώς αντιδράς όταν κάποιος εκφράζει την αγάπη του με τρόπο που δεν κατανοείς ή δεν αναγνωρίζεις;
4. Αυτογνωσία και προσωπική ανάπτυξη:
• Πιστεύεις ότι η αγάπη σου για τους άλλους επηρεάζεται από τη δική σου εξέλιξη και εσωτερική πληρότητα;
• Πώς μπορείς να ξεπεράσεις τους εσωτερικούς σου φόβους που εμποδίζουν την έκφραση της αγάπης;
• Έχεις δοκιμάσει να συγχωρήσεις τον εαυτό σου ή άλλους για κάτι που σχετίζεται με την αγάπη; Πώς ένιωσες;
5. Αντιμετώπιση προκλήσεων:
• Πώς αντιμετωπίζεις τις στιγμές που οι άλλοι δεν εκφράζουν την αγάπη τους με τον τρόπο που χρειάζεσαι;
• Πώς θα μπορούσες να επικοινωνήσεις με σεβασμό τις ανάγκες σου για αγάπη σε μια σχέση;
• Τι μπορείς να κάνεις για να ξεπεράσεις τους φόβους σου γύρω από την αγάπη και να εκφράζεσαι με μεγαλύτερη αυθεντικότητα;
6. Σχετικά με την ανιδιοτελή αγάπη:
• Πώς κατανοείς την έννοια της ανιδιοτελούς αγάπης;
• Σε ποιες περιστάσεις δυσκολεύεσαι να δώσεις αγάπη χωρίς να περιμένεις κάτι σε αντάλλαγμα;
• Πιστεύεις ότι μπορείς να αγαπάς κάποιον αφήνοντάς τον ελεύθερο να βρει τη δική του ευτυχία;
7. Αυτοβελτίωση μέσω της αγάπης:
• Ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που έχεις αντιμετωπίσει στην έκφραση της αγάπης σου;
• Τι μαθήματα για την αγάπη έχεις πάρει από τις σχέσεις σου μέχρι σήμερα;
• Πώς μπορείς να χρησιμοποιήσεις την εμπειρία σου για να εξελιχθείς συναισθηματικά;
8. Αυτοεκτίμηση και αγάπη:
• Πιστεύεις ότι η αυτοεκτίμησή σου επηρεάζει τον τρόπο που εκφράζεις την αγάπη σου;
• Τι κάνεις για να ενισχύσεις την αίσθηση της ασφάλειας και της πληρότητας μέσα σου;
• Πώς αντιλαμβάνεσαι την αγάπη προς τον εαυτό σου
.
.
πρόσθετο υλικό
οι αριθμοί στις πεποιθήσεις αντιστοιχουν στις πιθανές εμπειρίες και το αντίθετο. Ξεκινήστε από τις εμπειρίες.
Ho'oponopono
σεμινάριο
δηλώσεις :
τραγούδι :
καρδιακή αναπνοή
SEDONA

SEDONA
(αποδοχή και διάλυση συναισθήματος)
Ας συνειδητοποιήσουμε τι νοιώθουμε ακόμη
αν νοιώθουμε κάτι.
Και ας αφήσουμε ότι νοιώθουμε όταν σκεφτόμαστε το ερέθισμα
να απλωθεί σαν ενέργεια. (αυτό μπορώ να το κάνω heart soak in)
Δεν είμαστε τα συναισθήματα μας
Απλώνονται και αποχωρούν από το σώμα
Αποχωρούν από το ενεργειακό σώμα
Και αποχωρούν από το νου
Για να βιώσουμε την αληθινή μας φύση
Ελεύθεροι
Ελεύθεροι από τα συναισθήματα αυτά.
Η αληθινή μας φύση
--- -
(συνειδητοποιώ την πεποίθηση)
Και ας συνειδητοποιήσουμε τις ανάγκες που ο νους μας πίστευε ότι κινδυνεύουν.
Ίσως ανάγκη για αξία, για ασφάλεια, για ελευθερία, για έλεγχο.
Τι πίστευε ο νους μας ότι κινδυνεύει;
Ποιο ήταν το θέμα μέσα μας;
-- -
(διαλύω πεποίθηση κινδύνου)
Και ας δεχτούμε ένα φως (μέσα στην καρδιά)
που διαλύει την ψευδαίσθηση
Ότι μπορεί η αξία, η ασφάλεια η ελευθερία μας
Να κινδυνεύουν.
-- -
(βιώνω αληθινή μου φύση)
Και ας βιώσουμε τη δεδομένη μας αξία/ασφάλεια/ελευθερία.
Ας βιώσουμε τη δεδομένη μας αξία/ασφάλεια/ελευθερία.
-- -
(διαλύω τις επιρροές)
Και δεχόμαστε ένα φως που απλώνεται μέσα μας και διορθώνει και διαλύει
Κάθε πιθανή επιρροή της εμπειρίας αυτής πάνω μας.
Αφήστε κάθε πιθανή επιρροή να θεραπεύεται
Κάθε επιρροή στο σώμα θεραπεύεται
Κάθε επιρροή στην εικόνα για τον εαυτό μας θεραπεύεται
Κάθε επιρροή στην εικόνα που έχουμε για τους άλλους θεραπεύεται
Ας δεχτούμε τη θεραπεία από κάθε επιρροή επάνω μας.
-- -
(προσεγγίζω/κατανοώ τον άλλον)
Και για λίγο ας ταυτιστούμε με τον άλλον
Ας συνειδητοποιήσουμε τι νοιώθει, τι ένοιωσε
Όταν λειτουργεί ή λειτουργούσε με τον τρόπο αυτό.
Ποια ήταν τα συναισθήματα του;
Ποιες ήταν οι ανάγκες του;
Τι τον οδηγεί να λειτούργει με τον τρόπο αυτό;
Είναι άμυνα; φοβάται; έχει ενοχές; Πονάει;
Τι συμβαίνει;
-- -
(υπενθύμιση αλήθειας)
Συνειδητοποιήστε ποιες αλήθειες μπορούν να μας απελευθερώσουν εδώ.
Τι θέλετε να θυμηθείτε από εδώ και πέρα.
Ας βάλουμε τα χέρια μας στο στήθος και ας φέρουμε στο νου μας'τι θέλουμε να θυμηθούμε από εδώ και πέρα
Ώστε να μην επηρεαζόμαστε καθόλου.
(βίωμα αλήθειας)
Ας βιώσουμε αυτή την αλήθεια που θέλουμε να θυμηθούμε.
Ας τη βιώσουμε στην καρδιά μας.
Ας την βιώσουμε σε όλο το σώμα, την αλήθεια που μας απελευθερώνει.
-
Και τι άλλο θέλουμε να θυμηθούμε;
Ιδιαίτερα όταν συμβαίνει αυτό που συμβαίνει,,
Τι θέλετε να θυμηθείτε που σας ελευθερώνει
Ώστε να είστε καλά μέσα σας
Ότι και να κάνει ο άλλος
Ότι και να συμβαίνει.
Και ας βιώσουμε αυτή την αλήθεια στην καρδιά μας.
Και σε όλο το σώμα μας.
(επαφή με εαυτό και θεία φύση μας)
Και ας νοιώσουμε τις παλάμες μας στο στήθος
Αυτή η θέση είναι θέση ενότητας με τον εαυτό μας
Στηρίζουμε τον εαυτό μας
Αναγνωρίζουμε τον εαυτό μας
Ως εκφράσεις του Θείου.
Βιώνουμε την αξία μας
Και νοιώθουμε αγάπη για τον εαυτό μας.
(κατανόηση-αποδοχή για τον άλλον/την κατάσταση)
Και αν θέλετε, αν συμφωνείτε,
Ας νοιώσουμε κατανόηση για τον άλλον.
Και ίσως ακόμη να τον συγχωρούμε
Για το ρόλο που παίζει στην εξέλιξη μας.
Ίσως ακόμη και να τον αγαπάμε
Κατανόηση - συγχώρεση - αγάπη
Ίσως ακόμη νιώθουμε ότι είμαστε σε αγκαλιά
(Θεραπευτικό Φως)
Νοιώθουμε ένα άνοιγμα προς το Θείο
Να δεχτούμε Θείο Φως
Θεραπεία - αγάπη
Ας δεχτούμε αυτό το Φως να απλώνεται παντού μέσα μας
Να μας απελευθερώνει από κάθε πόνο και κάθε εμπόδιο προς την ευτυχία
------------------------- -
Συγχωρώ γονείς
δέχομαι την αγάπη τους / αφήνω τους τρόπους τους
Βιώνω την αγάπη τους να με αγκαλιάζει
βιώνω την αγκαλιά
βιώνω εγώ να με αγκαλιάζω
Να εξυψωνόμαστε στην αγκαλιά αυτή